quinta-feira, 27 de março de 2014

London Totebag: My First Sewing Project

London Totebag: My First Sewing Project
(scroll down for english version)

Em Novembro do ano passado, frequentei um workshop de costura decidida a aprender mais sobre como costurar com a máquina. Já tenho máquina de costura há alguns anos, mas das poucas vezes que a enfrentei, facilmente desmoralizava por considerar que os pontos não estavam nada bem. 

Ao aprender mais, ganhei mais auto-confiança para costurar com a minha máquina e, com a minha nova melhor amiga, fui capaz de realizar o meu primeiro verdadeiro projecto de costura: uma totebag reversível. 。◕‿◕。 

London Totebag Made By Me Tag

Para quem está a começar, este projecto parecia ser extremamente difícil. No entanto, foi muito bom sair da minha zona de conforto e começar com uma peça que me permitiu praticar e aprender bastante. Foi uma delícia trabalhar e estar rodeada de lindíssimos tecidos, tesouras e alfinetes. Adorei costurar à mão o pormenor da etiqueta "made by me", enquanto o fazia não me esqueço do sentimento de cumprimento e de orgulho que senti por concluir a minha mala. E, por fim, como sou apaixonada por botões, claro que um botãozinho não poderia faltar nesta mala. 

Adoro a minha nova totebag reversível. Nem sei qual dos lados gosto mais ^^ A partir de agora é praticar, praticar e praticar!

Qual foi o vosso primeiro projecto de costura? Gostaria muito de os ver!

London Totebag

In last November, I attended a sewing workshop and was I decided to learn more about how to sew with my machine. I have a sewing machine for some years now but the few times that I faced it, I easily got demoralized by considering that the stitches were terrible.

By learning more, I gained more self-confidence with my sewing machine and with my new best friend , I was able to make my first real sewing project: a reversible totebag. 。◕‿◕。

For someone who is just starting, this project seemed to be extremely difficult. However, it was nice to get out of my comfort zone and start with a piece that allowed me to practice and learn a lot. It was a delight to work and be surrounded by beautiful fabrics, scissors and pins. I loved sew by hand the detail of the "made ​​by me" tag as I did not forget the feeling of accomplishment and pride I felt for completing my bag. Finally, because I love buttons, of course a little button could not miss this bag.

I love my new reversible totebag. I do not know which side I like more tho ^^ From now on all I have to do is practice, practice and practice!

What was your first sewing project? I would love to see them!

Sem comentários:

Enviar um comentário